Aż 10 ofert wpłynęło w przetargu na nadzór nad dużym zadaniem drogowym w woj. zachodniopomorskim. GDDKiA nie będzie mieć problemu z wyłonieniem zwycięzcy.
Niedawno poznaliśmy oferty w przetargu na realizację II etapu obwodnicy Przecławia i Warzymic w ciągu DK-13 (obejmuje on budowę nowego węzła na autostradzie A6, DK-13 i przyszłej S6 Zachodniej Obwodnicy Szczecina), a także obwodnicy Kołbaskowa w ciągu DK-13 i budowy infrastruktury drogowej na granicznym odcinku A6.
GDDKiA przygotowała 434, 63 mln zł. Ofertę z najniższą ceną złożył Budimex, który proponuje wykonanie zadania za 429 mln zł.
Jak przypomina GDDKiA, obecnie na połączeniu DK-13 z autostradą A6 funkcjonuje węzeł, który powstał wraz z autostradą w latach 30. ubiegłego wieku, ma łącznice z nawierzchnią brukową. Nowy, odpowiadający współczesnym standardom węzeł zostanie wybudowany ok. 700 m na wschód od obecnego. Będzie łączył A6 z DK-13 i zachodnia obwodnica Szczecina (przetarg jest w toku).
Inwestycja obejmie 3 km pomiędzy końcem pierwszego etapu obwodnicy Przecławia i Warzymic w ciągu DK-13. W tym rejonie, po południowej stronie Przecławia powstanie węzeł Siadło Górne, który połączy DK-13 z Zachodnią Obwodnicą Szczecina. Dalej trasa o parametrach drogi klasy S pobiegnie w stronę autostrady A6. Na połączeniu z autostradą A6 powstanie węzeł Szczecin Zachód. Od strony południowej do nowego węzła włączy się również obwodnica Kołbaskowa w ciągu DK-13.
GDDKiA szuka firmy, która będzie sprawować nadzór nad zadaniem. Poznaliśmy oferty zainteresowanych firm. Większość z nich mieści się w zarezerwowanej przez GDDKiA kwocie ok. 12,3 mln zł.
Zestawienie ofert: Przedsiębiorstwo Usług Inwestycyjnych Eko-Inwest – ok. 10,2 mln zł; Ayesa Polska – ok. 10 mln zł; konsorcjum Transprojekt Gdański i Promost – ok. 14,1 mln zł; NBQ – ok. 10,4 mln zł; Ekocentrum - Wrocławski Ośrodek Usług Ekologicznych – ok. 9,3 mln zł; konsorcjum Lafrentz Polska i Sweco Polska – ok. 10 mln zł; TPF – ok. 13,3 mln zł; ZBM – ok. 11 mln zł; MGGP – ok. 12,7 mln zł; DTŚ – ok. 10,8 mln zł
Przy wyborze zwycięzcy urzędnicy wezmą pod uwagę przede wszystkim cenę (waga 60 %), ale też jakość (26 %) oraz doświadczenie personelu konsultanta (14 %).
Przypomnijmy, że obwodnica Kołbaskowa ma być drogą klasy GP o długości 5,6 km pomiędzy węzłem Szczecin Zachód. Ominie Kołbaskowo od wschodu. Na połączeniu z drogą powiatową Kołbaskowo - Moczyły powstanie rondo. Kolejne skrzyżowanie o ruchu okrężnym zaplanowano na południe od Rosówka na połączeniu obwodnicy z obecnym przebiegiem DK-13, a ostatnie zostanie wybudowane ok. 300 metrów przed granicą polsko-niemiecką. Połączy nową DK-13 z drogą powiatową z m. Kamieniec oraz obiektami znajdującymi się przy granicy.
Z kolei nad autostradą A6 ma powstać wiadukt oraz łącznice i jezdnie manewrowe. Po południowej stronie autostrady powstanie także plac do kontroli.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.